Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

Παραλίες γυμνιστών: Αττικές βουτιές χωρίς φύλλο συκής

Παραλίες οργανωμένες, παραλίες με ανέγγιχτη τη φυσική ομορφιά τους, παραλίες με beach bar, ιδανικές για νυχτερινό μπάνιο, με άμμο, με βότσαλο, με καθαρά νερά, με ωραία ταβερνάκια τριγύρω. Η αττική ακτογραμμή τα έχει όλα. Γιατί, λοιπόν, να μην έχει και παραλίες γυμνιστών; Αν σκεφτήκατε οτιδήποτε σχετικό με σεξουαλικές ακολασίες, προσβολή της δημοσίας αιδούς ή της αισθητικής σας, μπορείτε να σταματήσετε να διαβάζετε εδώ.
Αν, πάλι, έχετε συνειδητοποιήσει πως ο γυμνισμός είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία, που σχετίζεται με την ανθρώπινη επαφή με τη φύση και την αποβολή των ταμπού που μας κληροδότησαν αιώνες σκοταδισμού, ή απλά θέλετε να κάνετε μια βουτιά χωρίς το μαγιό σας και χωρίς περιττές φιλοσοφίες και διακηρύξεις, είστε στο σωστό σημείο.

Μπορεί τα παράλια της Αττικής να μην βρίθουν πινακίδων με την ένδειξη «παραλία γυμνιστών», όμως μικροί, βοτσαλωτοί ή αμμουδεροί κολπίσκοι για να κάνετε τις βουτιές σας μακριά από συνοφρυωμένα βλέμματα υπάρχουν, και διαδίδονται από στόμα σε στόμα. Ενδέχεται να χρειαστείτε έναν χάρτη –και λίγο περπάτημα– για να τις εντοπίσετε, αλλά γι’ αυτό είμαστε εμείς εδώ.

ΚΑΠΕ, Σούνιο
Πριν από λίγα χρόνια, το μυστικό διέρρευσε και η πάλαι ποτέ «κρυφή» παραλία της αττικής ακτογραμμής εξελίχθηκε σε hot spot. Πλέον, τα Σαββατοκύριακα ο κόσμος ξεχειλίζει, αλλά αυτό δεν σας αφορά: εσείς διασχίζετε την δημοφιλή παραλία, περνάτε από το μονοπάτι πίσω από τους βράχους στα δεξιά της, και βρίσκεστε στη μικρή, βοτσαλωτή παραλία των γυμνιστών. Μια καλή ιδέα είναι να έρθετε σχετικά αργά –ούτως ή άλλως, από τις 12.00 έως τις 17.00 ο ήλιος δεν είναι φίλος– για να δείτε το ωραίο ηλιοβασίλεμα.

Πώς θα φτάσετε ως εκεί: Μπορεί να είναι πια μία από τις δημοφιλέστερες παραλίες της Αττικής, η εύρεσή της όμως δεν είναι εύκολη υπόθεση αν την επισκέπτεστε πρώτη φορά ή έχετε να πάτε δυο χρόνια. Κρατήστε σημειώσεις: Στο 64ο χλμ της Αθηνών-Σουνίου, σε μια αριστερή στροφή, θα δείτε την θρυλική (και αρκετά ξεβαμμένη πια) πινακίδα "KAΠE" στο δεξί σας χέρι. Στρίβετε εκεί δεξιά και ακολουθείτε τον χωματόδρομο για περίπου 500 μέτρα. Στο τέλος του, υπάρχει ένα μικρό ξέφωτο όπου παρκάρετε και συνεχίζετε με τα πόδια, μέχρι τα σκαλάκια που θα σας οδηγήσουν στην πρώτη παραλία. Εν συνεχεία, το μονοπάτι πίσω από τους βράχους που λέγαμε προηγουμένως θα σας φέρει στην δεύτερη παραλία –γνωστή και ως «εκείνη των γυμνιστών».

Ραμνούντα
Κατ’ αρχήν, να σημειώσουμε ότι πρόκειται για μια από τις πιο απομακρυσμένες παραλίες, καθώς απέχει περί τα 65 χιλιόμετρα από την Αθήνα. Αυτό, βέβαια, εγγυάται πως θα την πετύχετε σχεδόν πάντα καθαρή, και με ελάχιστο κόσμο. Είναι, επίσης, ένα από τα παλαιότερα –και σταθερότερα– προπύργια του αττικού γυμνισμού, πράγμα που σημαίνει πως όλοι οι συν-λουόμενοι σας θα είναι γυμνιστές. Η παραλία συνορεύει με έναν όμορφο αρχαιολογικό χώρο, για την περίπτωση που θέλετε να συνδυάσετε τις βουτιές σας με λίγο sightseeing.

Πώς θα φτάσετε ως εκεί: Δύσκολα, αλλά τι καλό είναι εύκολο σε αυτή τη ζωή; Δώστε βάση: κατευθύνεστε προς το Γραμματικό, και λίγο πριν το χωριό στρίβετε δεξιά στο σημείο που σας υποδεικνύει η πινακίδα «Λιμνιώνας». Εκεί ακολουθείτε την άσφαλτο, η οποία στην συνέχεια μετατρέπεται σε πολύ απότομο χωματόδρομο (ένα 4x4 θα ήταν ιδανικό για τους μη εξοικειωμένους πεζοπόρους) τον οποίο ακολουθείτε για τέσσερα περίπου χιλιόμετρα. Σε όλη την διαδρομή στον χωματόδρομο θα συναντήσετε τρεις –πάντα χωμάτινες– διασταυρώσεις. Στην πρώτη παραμένετε αριστερά, και στις άλλες δύο στρίβετε δεξιά (στην τελευταία διασταύρωση υπάρχει πινακίδα που δείχνει αριστερά προς Σέσι, εσείς στρίβετε δεξιά). Μετά την μεγάλη και απότομη κατηφόρα, υπάρχει ένα πέτρινο χάλασμα και αμέσως από κάτω ένα εκκλησάκι. Παρκάρετε και φτάσατε.

Μαρίκες, Ραφήνα Όχι η μεγάλη, αμμουδερή παραλία της Ραφήνας, αλλά ο μικρός, βραχώδης κολπίσκος πίσω της. Η σχετικά δύσκολη πρόσβασή του εγγυάται… την ησυχία σας, τα νερά είναι κρυστάλλινα και εντυπωσιακά γαλάζια, αλλά οι φαν της ηλιοθεραπείας μάλλον θα απογοητευτούν, καθώς δεν υπάρχει ιδιαίτερος χώρος να απλώσετε πετσέτα.

Πώς θα φτάσετε ως εκεί: Στη δεξιά άκρη της παραλίας της Ραφήνας, θα βρείτε τα σκαλοπάτια που ανηφορίζουν προς ένα μονοπάτι, το οποίο με τη σειρά του οδηγεί σε έναν κολπίσκο με υπέροχα νερά. Για τους… τεμπέληδες, υπάρχει και εναλλακτική διαδρομή, με το αυτοκίνητο: φεύγοντας από τον χώρο στάθμευσης της μεγάλης παραλίας της Ραφήνας, συνεχίζετε ευθεία την ανηφόρα, στρίβετε στο πρώτο στενό αριστερά, μετά ξανά αριστερά και στο τέλος του δρόμου συναντάτε μια χωμάτινη προέκταση. Εκεί παρκάρετε και κατεβαίνετε με πολύ προσοχή το μονοπάτι που βγάζει αμέσως στην παραλία γυμνιστών. Δείτε τον χάρτη στη δεξιά στήλη, Σχετικά Documents.

Κολπίσκοι στο Μαύρο Λιθάρι
Η ιδανικότερη επιλογή αν θέλετε απλώς να κάνετε μια γρήγορη βουτιά, ή βαριέστε να οδηγείτε, οι τρεις κολπίσκοι μετά την παραλία Μαύρο Λιθάρι μαζεύουν σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα γυμνιστές, ενώ είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην gay κοινότητα. «Μοιρασμένοι» ανάμεσα σε βότσαλο και άμμο, με καθαρά νερά, και ωραία θέα στο ηλιοβασίλεμα, θέλουν λίγη προσοχή κατά τις πρώτες βουτιές, για να μην χτυπήσετε στους μικρούς υφάλους μέσα στο νερό.

Πώς θα φτάσετε ως εκεί: Παρκάρετε στη δεξιά πλευρά του δρόμου αμέσως μετά το ξενοδοχείο Eden και κατεβαίνετε στην παραλία κάτω από το γήπεδο τένις. Διασχίζοντας την παραλία προς τα αριστερά, προς το Σούνιο δηλαδή, καταλήγετε σε τρεις μικρούς διαδοχικούς κολπίσκους, που χωρίζονται μεταξύ τους με βραχάκια.