Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Εσείς πως διαλέγετε νέα λάστιχα; Αγοράζετε τα ακριβότερα, τα φθηνότερα ή τα «καλύτερα»;



Τα λάστιχα αποτελούν το μόνο ίσως αναλώσιμο του αυτοκινήτου που οι αντιπροσωπίες μας επιτρέπουν να αγοράζουμε από όπου θέλουμε. Έτσι όπως ακούγεται αυτό φαίνεται καλό, αφού έχουμε τη δυνατότητα να διαλέξουμε ότι θέλουμε και ότι μας αρέσει. Όμως τελικά τι κάνουμε; Αλλάζουμε λάστιχα; Και πως επιλέγουμε το τι θα αγοράσουμε;Τα λάστιχα αποτελούν το μόνο ίσως αναλώσιμο του αυτοκινήτου που οι αντιπροσωπίες μας επιτρέπουν να αγοράζουμε από όπου θέλουμε. Έτσι όπως ακούγεται αυτό φαίνεται καλό, αφού έχουμε τη δυνατότητα να διαλέξουμε ότι θέλουμε και ότι μας αρέσει. Όμως τελικά τι κάνουμε; Αλλάζουμε λάστιχα; Και πως επιλέγουμε το τι θα αγοράσουμε; Η ελευθερία ειδικά στο θέμα της επιλογής είναι πάντοτε θεμιτή. Όμως στην περίπτωση των ελαστικών των αυτοκινήτων δεν ισχύει απόλυτα. Ο βασικότερος λόγος είναι πως τα λάστιχα δεν περιλαμβάνονται στη συντήρηση του αυτοκινήτου που απαιτείται για να ισχύει η εγγύηση πράγμα που μας επιτρέπει συχνά να χαλαρώνουμε και να μην ασχολούμαστε τόσο με την κατάστασή τους. 
Όμως τα λάστιχα αποτελούν το σημαντικότερο αναλώσιμο του αυτοκινήτου αφού είναι αυτά που καθορίζουν σε μεγάλο ποσοστό την ποιότητα της επαφής του αυτοκινήτου με το οδόστρωμα. Φέρουν μεγάλο μέρος της ευθύνης για το «κράτημα» του αυτοκινήτου, καθορίζουν (μαζί με τα αμορτισέρ) την απόσταση του φρεναρίσματος ενώ τέλος επηρεάζουν τόσο την κατανάλωση καυσίμου όσο και την ποιότητα κύλισης και τον παραγόμενο θόρυβο.

Και όμως τα αμελούμε. Δεν τα συντηρούμε, δεν τα διατηρούμε στη σωστή για την απόδοσή τους πίεση και το χειρότερο, δεν τα αντικαθιστούμε όταν πρέπει. Όταν το κάνουμε συχνά διαλέγουμε λάθος ελαστικά ανατρέποντας ριζικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου όπως την είχε σχεδιάσει ο κατασκευαστής.

Από τη μία διαλέγουμε τα φτηνότερα λόγω κόστους που δεν είναι ικανά να αποδώσουν ούτε όσο τα παλιά που αντικαθιστούν. Στο άλλο άκρο διαλέγουμε ότι πιο ακριβό, καταλήγοντας τις περισσότερες φορές με λάστιχα πέραν των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου μας. Ελαστικά που προορίζονται για σπορ χρήση και στο δικό μας καθημερινό μοντέλο αργούν να ζεσταθούν, «καίγονται» και φθείρονται εύκολα, με αποτέλεσμα εκτός από το υψηλό κόστος τα χαμηλά επίπεδα ασφάλειας που παρέχουν.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν αυτοί που πιστεύουν πως τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης του αυτοκινήτου τους ήταν «ότι φτηνότερο» και βλέπουν την αντικατάστασή τους σαν αναβάθμιση. Πιθανώς κάποια μοντέλα με ιδιαίτερα προσιτό χαρακτήρα να πωλούνται με ελαστικά που δεν είναι στην ίδια κλάση με τις μάρκες του εμπορίου, όμως αυτό έχει να κάνει πάντα με την ποιότητα κύλισης που προσφέρουν, την διάρκεια ζωής τους ή το αποτέλεσμα που έχουν στην κατανάλωση καυσίμου. Ποτέ όμως με την ασφάλεια που παρέχουν.

Άλλα μοντέλα, κυρίως μικρότερα, χρησιμοποιούν λάστιχα με έμφαση στην οικονομία καυσίμου και όχι τόσο στην απόδοση τους στις στροφές, ενισχύοντας έτσι το προφίλ του αυτοκινήτου στο οποίο έχουν τοποθετηθεί και προορίζεται βασικά για την πόλη.

Πιο πάνω στα premium μοντέλα, αντίθετα με ότι περιμένουν οι περισσότεροι, δεν είναι όλα τα λάστιχα σπορ. Ειδικά η μεσαία και η μεγάλη κατηγορία έχει ανάγκη από ελαστικά άριστης κύλισης και ελάχιστου θορύβου. Υπάρχει και εδώ μια τάση να «αναβαθμίζουμε» τα λάστιχα μιας Mercedes E-Class με αυτά που προορίζονται για την Porsche 911.

Εσείς πως διαλέγετε λάστιχα; Εμπιστεύεστε την αντιπροσωπία σε αυτά που σας προτείνει, αλλιώς ποιόν συμβουλεύεστε και τελικά πως τα αντικαθιστάτε; Και κάθε πότε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

backlink

ΔΕΙΤΕ

wibiya widget

Συνολικες προβολες σελιδας

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

page rank

Η λίστα ιστολογίων μου