Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Πόλεμος για την online μουσική







 Amazon και Apple πρωτοπορούν, ενώ ακολουθεί με πρόταση και η Google

Αν η Amazon είναι παγκοσμίως γνωστή για τις αξιόπιστες ιντερνετικές υποδομές της, το γεγονός ότι το δίκτυό της κατέρρευσε πριν από λίγες ημέρες, λόγω υπερβολικής «κίνησης», αποδεικνύει την εντυπωσιακή ζήτηση που έχει το νέο άλμπουμ της ποπ σταρ Lady Gaga από το online κατάστημα της εταιρείας. Ο λόγος; Πρώτον και κύριον, η χαμηλή τιμή του, καθώς η Amazon προσφέρει το «Born This Way» έναντι 0,99 δολ., τη στιγμή που η τιμή του στην υπηρεσία iTunes της Apple είναι 11,99 δολάρια. Αλλά και το ότι, σε αντίθεση με το iTunes, κάθε αγοραστής του άλμπουμ από την Amazon μπορεί, εκτός από να το «κατεβάσει» στο PC του, να το αποθηκεύσει στους σέρβερ της εταιρείας. Κι αυτό, ώστε να έχει δυνατότητα να το αναπαράγει ανά πάσα στιγμή από κάθε επιτραπέζιο υπολογιστή, λάπτοπ και κινητό τηλέφωνο Android ή iPhone που έχει σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Αλλωστε, η δελεαστική προσφορά είχε στόχο την προώθηση των υπηρεσιών Cloud Player και Cloud Drive, τις οποίες εγκαινίασε η Amazon στα τέλη Μαρτίου. Αξιοποιώντας την τεχνολογία του «υπολογιστικού νέφους» (cloud computing), οι υπηρεσίες επιτρέπουν σε κάθε χρήστη εντός ΗΠΑ να δημιουργήσει ένα ψηφιακό «ντουλάπι» με ολόκληρη τη δισκοθήκη του, την οποία θα μπορεί να απολαύσει από όλα τα ιντερνετικά τερματικά. Στο «ντουλάπι» αυτό προστίθενται αυτόματα όλα τα άλμπουμ που αγοράζονται από το online κατάστημα της εταιρείας, ενώ τα πρώτα 5 GB του αποθηκευτικού του χώρου προσφέρονται δωρεάν, για να «ανεβάσει» κανείς μουσική και τραγούδια που βρίσκονται ήδη αποθηκευμένα στο PC του. Επιπλέον, ο χρήστης μπορεί με μία ετήσια συνδρομή έως και να εκατονταπλασιάσει τη χωρητικότητα της ψηφιακής «θυρίδας» του.
Εκτός από την άμεση πρόσβαση στη μουσική συλλογή από παντού, οι πλατφόρμες σαν κι αυτήν της Amazon έχουν, επίσης, το πλεονέκτημα ότι λειτουργούν και ως ασφαλιστική δικλίδα στην περίπτωση που καταστραφεί ο υπολογιστής όπου βρίσκεται αποθηκευμένη η δισκοθήκη του χρήστη. Γι’ αυτό και η Google ετοιμάζει τη δική της «cloud» μουσική υπηρεσία, η οποία, μάλιστα, με την επωνυμία Music Beta εδώ και τρεις εβδομάδες διατίθεται πιλοτικά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ο ιντερνετικός κολοσσός δεν έχει έρθει σε συμφωνία με τις δισκογραφικές εταιρείες για την εμπορική αξιοποίηση της υπηρεσίας, γι’ αυτό και απλώς παρέχει online αποθηκευτικό χώρο για το «ανέβασμα» 20.000 τραγουδιών, τον οποίο διαθέτει προς το παρόν δωρεάν. Ωστόσο, ακόμη και σε αυτή τη δοκιμαστική μορφή, προσφέρει επιπλέον στον χρήστη τη δυνατότητα να επιλέξει άλμπουμ τα οποία μπορεί να ακούσει ακόμη κι όταν δεν είναι συνδεδεμένος στο Ιντερνετ.
Τόσο η Amazon όσο και η Google προσπαθούν να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες άδειες πνευματικών δικαιωμάτων για να επεκτείνουν στο άμεσο μέλλον τη χρήση των πλατφορμών τους και εκτός ΗΠΑ. Σύμφωνα με το Business Week, ωστόσο, η Apple φαίνεται πως θα κόψει πρώτη το νήμα – ανακοινώνοντας επίσημα ότι όσοι αγοράζουν τραγούδια από την υπηρεσία της iTunes θα μπορούν σύντομα να τα «ανεβάζουν» και στο Ιντερνετ, για να τα αναπαράγουν μέσω Διαδικτύου από φορητές και μη συσκευές. Κάτι που σημαίνει πως η υπηρεσία της Apple –μέσα από την οποία έτσι κι αλλιώς πωλείται ήδη το 70% της μουσικής που διακινείται online– θα γίνει ακόμη δημοφιλέστερη.
Το ατού της Apple, αποκαλύπτει το περιοδικό, είναι πως γι’ αυτόν τον σκοπό έχει έρθει σε συμφωνία με τρία από τα τέσσερα μεγαλύτερα δισκογραφικά στούντιο στον κόσμο (τα Sony BMG, Warner Music και EMI). Ετσι, θα εκμεταλλεύεται πιο αποτελεσματικά την τεχνολογία του «υπολογιστικού νέφους», αφού το «ανέβασμα» της μουσικής δεν θα γίνεται χειροκίνητα από τον χρήστη. Αντίθετα, η υπηρεσία θα σκανάρει τη δισκοθήκη στο PC, ώστε να δημιουργεί αυτόματα τον ψηφιακό της «κλώνο» στους σέρβερ της Apple.


Και δισκοθήκες
Αν διαθέτει κανείς μόνιμη σύνδεση στο Ιντερνετ, γιατί να μην ακούει τα αγαπημένα του τραγούδια χωρίς να τα έχει αγοράσει ή να τα έχει προηγουμένως αντιγράψει στους σέρβερ κάποιας εταιρείας; Αυτή τη λογική ακολουθούν αρκετές υπηρεσίες online αναπαραγωγής μουσικής («online streaming»), δηλαδή τεράστιες διαδικτυακές δισκοθήκες, οι οποίες αναπαράγουν τη μουσική που θα ζητήσει ο χρήστης. Με ελάχιστες εξαιρέσεις –και ίσως πιο ενδεικτική το Grooveshark, το οποίο προσφέρεται δωρεάν επειδή εκμεταλλεύεται ένα «παραθυράκι» στην αμερικανική νομοθεσία– τέτοιες υπηρεσίες σαν τις Last. fm, Spotify και Rhapsody χρεώνουν μια μηνιαία συνδρομή στα μέλη τους, στην οποία συμπεριλαμβάνουν και την αμοιβή των δισκογραφικών εταιρειών.
Τη συγκεκριμένη λογική διανομής μουσικής φαίνεται, μάλιστα, να υιοθετεί και το Facebook αφού, σύμφωνα με το Forbes, έχει ήδη έρθει σε συμφωνία με τη Spotify για να ενσωματώσει την υπηρεσία στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

backlink

ΔΕΙΤΕ

wibiya widget

Συνολικες προβολες σελιδας

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

page rank

Η λίστα ιστολογίων μου